Skip til hoved indholdet
    Hjem Humble Boligen - Humble

Boligen - Humble

Boligen - Humble

Her under dette menupunkt kan du få svar på forskellige spørgsmål, som relaterer sig til din bolig på Humble Plejecenter.

Det er Boligselskabet Langeland, som er udlejer af boliger på Humble Plejecenter. Du kan finde information om boligselskabet via nedenstående link:

Brandalarmanlægget på Humble Centret er et ABA anlæg. Det betyder, at der sidder en røg-/varmeføler i alle lejligheder, alle fællesrum og personalerum. Hvis der udvikles røg eller varme over 60 grader, går alarmen i gang. Alarmen aktiveres på personalets telefoner og alarmen går i gang på 1. sal. Personalet kan i brandskabet se, hvor det brænder. Personalet er oplært i brandbekæmpelse og anvendelse af brandtæpper, pulverslukkere og co2-brandslukkere. Brandvæsenet er fremme i løbet af 10 min. Alle lejligheder er bygget sådan, at hver lejlighed kan brænde mindst 1 time, før branden vil brede sig til andre rum.

Du er selvfølgelig velkommen til at invitere gæster. Du kan evt. låne service, stole og borde fra fælleslokalet. Du har også mulighed for, hvis I er mange, at låne et lokale på plejecentret.

Jf. Mad- og måltidspolitik, Ældre- og Sundhed, Langeland Kommune, kan der fra 1. juni 2016 ikke længere købes mad til gæster.

Dine gæster er velkomne til selv at medbringe mad.

Dine pårørende må gerne lejlighedsvis overnatte hos dig.

Det er som hovedregel ikke tilladt at holde husdyr (kæledyr) i lejemålene på Humble Plejecenter. Ved husdyr forstås alt fra kanariefugle til hunde.

Hvis der er forhold vedr. din bolig, som du mener bør løses – f.eks. vedr. faste installationer og andet inventar m.v., kan du henvende dig til personalet, som formidler din besked videre enten til boligselskabet eller til kommunens serviceteam – pedellerne.

Posten fordeles dagligt af personalet. Udgående frankeret post kan alle hverdage afleveres på kontoret

Din bolig rengøres som hovedregel en gang hver 14 dag.

Rengørings og plejeartikler er et tilkøb (aftale om ydelser)

Hvis du har tilkøbt pakken "Rengørings- og plejeartikler" sørger vi for rengøringsmidler. Hvis IKKE skal du selv sørge for indkøb af svanemærkede rengøringsartikler og affaldsposer.

Du og dine pårørende kan selv, hvis du/I har lyst, efter behov supplere denne rengøring. Du kan låne støvsuger og rengøringsartikler på plejecentret hvis du har tilkøbt pakken med rengøringsartikler.

Arbejdsmiljølovgivningen skal overholdes. Det betyder, alt efter indretning af lejligheden, at der kan være visse opgaver, som personalet ikke må udføre. Vi har en løbende snak vedr. evt. udfordringer omkring møbleringen, og så finder vi en hensigtsmæssig løsning.

Vask af personligt tøj samt vask og leje af linned er et tilkøb (aftale om ydelser)

Plejepersonalet hjælper dig med at få lagt dit tøj til vask efter behov. Tøjet vaskes og tørres i vaskeriet, og personalet sørger for, at dit tøj kommer retur til dig.
Der er tøjvask hver dag.
Du skal være opmærksom på, at dit tøj skal kunne tåle at blive vasket i en vaskemaskine. Personalet vasker ikke tøj i hånden. Tøjet bliver ikke strøget, men du har mulighed for at låne et strygebræt og et strygejern på plejecentret.
Dit tøj skal mærkes med dit lejlighedsnummer. Du får udleveret mærker til påsætning på tøjet fra plejecentret. Vi beder dig om, at også nyindkøbt tøj mærkes. På den måde sikrer vi os, at du får alt dit tøj tilbage efter vask.

Du benytter husets håndklæder og linned, hvor vi sørger for vask og udskiftning af det.

Der er udvendig vinduespolering 3 gange om året og indvendig vinduespolering 2 gange om året.

Der er dørtelefoner ved yderdørene. Når yderdørene låses om natten, ringer du på dørtelefonen. Personalet låser dørene op.

Langeland Kommunes Kommunale Plejecentre