Kerneopgaver for Tullebølle Plejecenter er:

At skabe trivsel og livskvalitet for borgeren ud fra personcentreret omsorg med god kommunikation og refleksion mellem borgeren, tværfaglige samarbejdspartnere og pårørende som et vigtigt fokus.

Værdigrundlag:

• På Tullebølle Plejecenter tager vi udgangspunkt i, at alle mennesker er unikke. Vi ønsker at skabe en helhed for den enkelte, hvor tilgangen er, at menneskers fysiske, psykiske, kulturelle og åndelige baggrund skal respekteres.

• På Tullebølle Plejecentret ønsker vi at inddrage beboerne mest muligt både i forhold til hverdagsaktiviteter og i forhold til sociale aktiviteter.

• På Tullebølle Plejecenter ønsker vi at skabe de bedst mulige betingelser for, at beboerne føler sig trygge, fordi de får den bistand, de har behov for, men samtidig har frihed til at leve det liv de ønsker.

• På Tullebølle Plejecenter lægger vi vægt på høj faglighed i omsorgsarbejdet, men vi lægger også vægt på hjælp til selvhjælp, og på at beboerne selv får størst muligt ansvar og medbestemmelse i forhold til eget liv.

• På Tullebølle Plejecenter ved vi, at hyggen, livsglæden og engagementet i samspillet mellem beboere, pårørende, frivillige og medarbejdere skal have optimale betingelser for at udfolde sig.